RACIONALNI IZBOR
Original price was: 32.00KM.13.00KMCurrent price is: 13.00KM.
Autor/i: Itzhak Gilboa
ISBN: 978-995-893-264-9
Izdavač: Mate d.o.o.
Godina: 2013.
Opće informacije: Meki uvez, 180 str., 15,0 cm x 22,0 cm
Jezik: Hrvatski jezik
Opis
KNJIGA NAGLAŠAVA PARADIGMU RACIONALNOG IZBORA, OPĆI NAČIN RAZMIŠLJANJA, KONCEPTUALIZACIJU I ORGANIZACIJSKA NAČELA, A NE POJEDINE TEORIJE.
Ova je knjiga precizan, sažet i ne prestručan uvod u neke od temeljnih spoznaja teorije racionalnog izbora. Oslanja se na formalne teorije mikroekonomije, odlučivanja, igara i društvenog izbora, kao i ideje razvijene u filozofiji, psihologiji i sociologiji. Itzhak Gilboa tvrdi da je ekonomska teorija pružila skup moćnih modela i širokih uvida koji su promijenili naš način razmišljanja o svakodnevnom životu.
Fokusira se na osnovne spoznaje paradigme racionalnog izbora – na opću konceptualizaciju umjesto na neku određenu teoriju – koje nadživljuju nedavne (sasvim opravdane) kritike različitih neuspjeha ekonomske teorije. Gilboa glavne pojmove objašnjava jezikom pristupačnim nestručnjaku, nudeći nematematički vodič kroz neke od glavnih ideja razvijenih u ekonomskoj teoriji u drugoj polovici dvadesetog stoljeća.
Poglavlja pokrivaju ostvarivost i poželjnost, maksimizaciju korisnosti, optimizaciju s ograničenjima, očekivanu korisnost, vjerojatnost i statistiku, agregaciju preferencija, igre i ravnoteže, slobodna tržišta, te racionalnost i emocije.
„Racionalni izbor pruža jasan i pristupačan uvod u teoriju racionalnog individualnog donošenja odluka, kao i kratak pogled na teoriju igara, društveni izbor i tržišnu ravnotežu. Knjiga pogotovo dobro opisuje rizik i nesigurnost, pri čemu kombinira lucidne opise standardne teorije s nešto rasprave o njezinim ograničenjima. Moje iskrene preporuke!“
Drew Fudenberg, Ekonomski fakultet, Sveučilište Harvard
„Racionalni izbor jasan je, kompletan i oštrouman uvod u ekonomsku teoriju. Fokus je na pojmovima, a ne na matematici. Uvodi čitatelja u temelje toga područja, istodobno uključujući i spoznaje iz filozofije, psihologije i sociologije.“
Amanda Friedenberg, Poslovna škola W.P. Carey, Sveučilište Arizona State
Kratki sadržaj:
- Optimizacija
Ostvarivost i poželjnost
Maksimizacija korisnosti
Optimizacija s ograničenjimaII. Rizik i neizvjesnost
Očekivana korisnost
Vjerojatnost i statistika
III. Grupni izbor
Agregacija preferencija
Igre i ravnoteža
Slobodna tržišta
- Racionalnost i emocije
Evolucijski pogled na emocije
Korisnost i dobrobit
Itzhak Gilboa profesor je ekonomije i znanosti o odlučivanju na HEC-u (École des Hautes Études Commerciales) u Parizu te profesor ekonomije na Berglas School of Economics, Sveučilište Tel Aviv. Suautor je (s Davidom Schmeidlerom) knjige Theory of Case-Based Decisions te autor knjige Theory of Decision under Uncertainty.
Recenzije
Još nema recenzija.